Master Travel - Twoje centrum rezerwacji biletów
Prom do Irlandii dla ciężarówek

Odkąd Polska weszła do Unii Europejskiej w 2004 roku, Irlandia jako jeden z pierwszych krajów otworzył przed nami swoje granice dla pracowników z Polski. Od tego momentu język polski stał się drugim językiem Irlandii.

Według spisu ludności, który odbył się tam w 2016 roku, liczba Polaków mieszkających w Irlandii przekroczyła 120 tysięcy. Pomimo tego, iż światowy kryzys ekonomiczny bardzo mocno uderzył w gospodarkę Irlandii, wciąż wielu Polaków pracuje i mieszka na „Zielonej Wyspie”. Sytuacja ta spowodowała duże zapotrzebowanie na transport między Polską a Irlandią, zarówno jeśli chodzi o transport osobowy jak i ciężarowy.

Aby dotrzeć do Irlandii trzeba skorzystać z połączeń promowych, które odbywają regularne rejsy z portów Wielkiej Brytanii i Francji. Promy te są doskonale przystosowane do transportu ciężarówek. Rejsy te rządzą się swoimi osobnymi prawami i obostrzeniami.

W niniejszym artykule przyjrzymy się więc różnym możliwościom transportu towarowego, często nazywanego potocznie Cargo lub Fracht, do Irlandii.

Ceny biletów na prom do Irlandii

Cena biletów promowych dla ciężarówek, w głównej mierze zależy od samej długości pojazdu oraz od jego wysokości i szerokości.

Najczęściej wymiary długościowe te pogrupowane są w przedziały, które różnią się ceną. Jeśli chodzi o wysokość czy szerokość, to tutaj w zależności od armatora, od pewnego progu następuje dopłata za każdy metr, przekroczony od wartości progowej.

W cenie podstawowej biletu, z reguły jest jeden kierowca, a drugi jest dodatkowo płatny.

Rejsy nocne są zawsze droższe od dziennych z powodu wymogu rezerwacji kabiny na promie.

Promy zapewniają:

  • miejsce odpoczynku dla kierowców z fotelami pierwszej klasy
  • telewizje satelitarną
  • kino, sklepy
  • darmowe wifi

W przypadku biletów promowych Cargo istnieje opcja wstępnej rezerwacji w celu zabezpieczenia miejsca. Rezerwacje frachtowe można zmieniać czy anulować do 24 godzin przed wypłynięciem.

W tym celu prosimy skontaktować się z firmą Master Travel pod adresem:

https://www.mastertravel.pl/bilety_promowe,irlandia.html

Dodatkowe wymagania odnośnie pojazdów ciężarowych

Jeśli pojazd wymagają kontroli temperatury podczas podróży, to należy podczas rezerwacji poinformować o wymaganej temperaturze (w stopniach Celsjusza)

Pojazdy przewożące towary niebezpieczne ADR, które są sklasyfikowane jako towary niebezpieczne podczas transportu morskiego, muszą zostać zarezerwowane min 24 godziny przed wypłynięciem. Należy pamiętać, że każda taka wysyłka może podlegać opóźnieniu (lub odmowie), jeżeli wszystkie wymagania dotyczące wysyłki towarów niebezpiecznych nie zostaną w pełni spełnione.

W szczególności odnosi się to do przepisów zawartych w najnowszym wydaniu Kodeksu IMDG (International Maritime Dangerous Goods), który obejmuje również określone wymagania dotyczące opakowań i etykietowania pojazdów.

Oto lista dostępnych połączeń frachtowych z Irlandią

Cairnryan-Belfast

To brama łącząca Irlandię Północnej ze Szkocją i to w 2 godziny i 15 minut. Do dyspozycji praktycznie 6 przepraw dziennie. Oba terminale mają doskonały dostęp do sieci autostrad, co znacznie ułatwia dalszą podróż.

Ponieważ w Belfaście nie ma miejsc do magazynowania zwierząt, do Belfastu nie można przewozić zwierząt.

Maksymalne wymiary: 5,05 m wysokości. Szerokość maksymalna to 4,5m dla pojazdu poniżej 4,4 m wysokości oraz 3,6 m jeśli pojazd ma powyżej 4,4m wysokości.

Liverpool – Belfast

8 godzinny rejs łączy port w Liverpoolu, oddalony o niecałą milę od autostrady M53 z Belfastem.

Dostępny jest tutaj rejs dzienny i nocny.

Trasa ta obsługiwana jest przez armatora Stena Line, który udostępnia na jej potrzeby 2 promy: Stena Lagan oraz Stena Forecaster. Różnią się one możliwościami pomieszczenia dużych pojazdów, i tak:

  • maksymalne wymiary dla Stena Lagan to wysokość: 4,9m, szerokość 5,3m
  • maksymalne wymiary dla Stena Forecaster to wysokość: 6,8m, szerokość 5,5m

Na tej trasie nie jest dozwolona podróż pojazdem towarowym dla dzieci w wieku poniżej 16 lat.

Heysham – Belfast

Kolejne połączenie Wielkiej Brytanii z Belfastem. Podobnie jak w przypadku połączenia z Liverpoolem, mamy do dyspozycji 2 rejsy 8 godzinne: dzienny i nocny.

Te połączenie jest szczególnie dedykowane do transportu towarów niebezpiecznych a maksymalna dozwolona wysokość pojazdu to 5,2m, natomiast szerokość to 5,3m.

Zakwaterowanie na promie obejmuje komfortowe kabiny z łazienką oraz restauracje ze świeżo przygotowanymi potrawami.

Dublin – Holyhead

Jedno z ważniejszych połączeń promowych między Irlandią a Wielką Brytanią. Porty są świetnie skomunikowane i posiadają dostęp do całej sieci dróg i autostrad po obu stronach Morza Irlandzkiego.

Połączenie te jest obsługiwane przez dwóch operatorów promowych: Stena Line i Irish Ferries, ze względu na bardzo duży ruch panujący na tej trasie. Każdy z nich zapewnia po 4 rejsy dziennie, które trwają nieco ponad 3 godziny.

Maksymalne wymiary pojazdu: wysokość 5m, szerokość 6m.

Fishguard – Rosslare

Rejs łączący południową Walię z Irlandią trwa 3 godziny i 30 minut.

Odbywa się dwa razy dziennie w każdy dzień tygodnia.

Dopuszczalne wymiary pojazdów to: 4,65 metra wysokości i 3,65 metra szerokości.

Cherbourg – Rosslare

Połączenie te zapewnia dostęp do południowej i południowo-zachodniej części Irlandii i to bezpośrednio z Francji.

Rejsy są prowadzone 3 razy w tygodniu i trwają około 18 godzin.

Maksymalne wymiary pojazdu, który może zabrać prom na tej trasie wynoszą: wysokość 4,9m, szerokość 5,3m.

Cherbourg – Dublin

Drugim połączeniem z Francji jest prom do Dublina.

Tutaj promy kursują co 2 dni, a ich czas rejsu wynosi około 20 godzin.

Roscoff – Cork

Ostatnim połączeniem promowym jest trasa łącząca Francję z południową Irlandią.

Oferowane są 2 kursy w tygodniu. Rejsy trwają około 13 godzin i są to typowe rejsy nocne.

Maksymalny wymiar wysokości to 5m a szerokości 6m.

Close Menu