Najczęściej zadawane pytania
-
Kiedy otrzymam bilet?
Większość armatorów wystawia bilety elektroniczne które póĽniej możemy przesłać do państwa e-mailem lub faxem a w niektórych przypadkach wystarczy przy odprawie podać numer rezerwacyjny. Bilet elektroniczny oprócz numeru rezerwacyjnego zawiera szczegółowe informacje na temat podróży ( daty, godziny, porty docelowe ).
-
Czy mogę kupić bilet po przybyciu do portu?
Oczywiście w porcie również można nabyć bilet promowy, jednak w przypadku linii które oferują tzw. "Tanie Pływanie" będzie wówczas obowiązywać specjalna cena z tytułu zakupu biletu w ostatniej chwili, czyli wielokrotnie wyższa niż w przypadku wcześniejszej rezerwacji. Dodatkowo nigdy nie możemy zagwarantować dostępności wolnych miejsc w danym dniu na dany rejs.
-
Jaka jest procedura w przypadku przewozu małych zwierząt?
Większość armatorów dopuszcza możliwość przewozu małych zwierząt za opłatą , o ile zostali poinformowani przez Państwa o takim zamiarze w momencie rezerwacji. Właściciele są zobowiązani do posiadania wszelkich potrzebnych dokumentów zwierzęcia, takich jak świadectw szczepień itd.
-
Na jak długo przed godziną wypłynięcia należy zgłosić się do odprawy?
Stanowiska odpraw pasażerskich są zwykle otwierane 2-3 godziny przed przewidywanym czasem wypłynięcia i zamykane kilka-kilkadziesiąt minut przed czasem wypłynięcia statku. W przypadku promów o dużej częstotliwości wypłynięć czas stawienia się do odprawy może być oczywiście znacznie krótszy. Pasażerowie, którzy pojawią się po tym czasie, nie będą wpuszczeni na pokład i utracą prawo do wykorzystania rezerwacji - nie będzie możliwy zwrot pieniędzy ani zmiana rezerwacji. Pasażerom zalecamy sprawdzenie godziny wypłynięcia przed planowaną podróżą. Wszelkie informacje na temat odprawy zawarte są w warunkach przewozu danej linii promowej.
-
Czy w trakcie przeprawy mogę mieć bagażnik lub rowery przymocowane do dachu samochodu?
Nie ma z tym żadnego problemu, jednak należy pamiętać że zostanie zastosowana taryfa uwzględniająca łączną wysokość pojazdu wraz z rowerami na dachu powodując tym samym wzrost ceny biletu. W przypadku błędnego podania wysokości pojazdu (np. nie uwzględniając bagażnika dachowego lub rowerów) armator ma prawo anulować rezerwacje bez możliwości zwrotu kosztów za bilet lub zażądać dopłaty.
-
Czy na pokładach statków są punkty wymiany walut?
Na większości promów znajdują się kantory wymiany walut na pokładzie.
-
Czy na pokładzie wolno palić?
Mając na uwadze komfort pasażerów większość armatorów wprowadziła zakaz palenia w miejscach publicznych lub wyznaczyła specjalne sektory dla osób palących.
-
Jakich dokumentów potrzebuję, aby odbyć podróż?
Oprócz biletu lub numeru rezerwacyjnego wszyscy pełnoletni pasażerowie muszą przedstawić przy stanowisku odprawy dokument ze zdjęciem, którym może być: najlepiej ważny paszport, ważny dowód osobisty, ważne prawo jazdy, legitymacja/odznaka policyjna, Karta Obywatela UE lub ważny dokument poświadczający tożsamość, wystawiony przez organ rządowy.
-
Czy zalecane jest wykupienie ubezpieczenia podróży zagranicznej?
Zalecamy wszystkim pasażerom aby wykupili takie ubezpieczenie.
-
Czy na statki są wpuszczane pojazdy z instalacją gazową (LPG)?
Zakaz taki obowiązuje na przeprawie Eurotunelem z Calais do Folkestone. Na pokłady statków wpuszczane są pojazdy z instalacją gazową oraz pojazdy z przestrzenią mieszkalną, w których znajdują się butle gazowe, jednak pojazdy mogą zwykle przewozić tylko jeden pojemnik z gazem. Prosimy powiadomić nasz personel przed dokonaniem rezerwacji o posiadaniu instalacji gazowej lub przewożeniu butli z gazem.
-
Co należy rozumieć przez "pojazd użytkowy"?
Są to wszelkie pojazdy używane lub przeznaczone do transportu towarów. W takim przypadku nie mogą mieć zastosowania taryfy pasażerskie, lecz stawki frachtowe.
-
Gdzie podczas rejsu mogę przechować bagaż?
Pasażerowie mogą pozostawiać swój bagaż w samochodzie, powinni jednak zabrać ze sobą rzeczy przydatne na czas podróży, gdyż podczas rejsu nie będą mieli dostępu do pokładu samochodowego. Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w samochodach, zagubione, skradzione lub pozostawione przez pasażerów na pokładach. Każdy bagaż musi być czytelnie opisany. Na recepcjach promów można zwykle skorzystać za dodatkową opłatą z sejfów lub skrytek. Bagaż może zawierać tylko i wyłącznie przedmioty osobiste, nie może zawierać broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, narkotyków i alkoholu. Limit wagowy indywidualnie określa każdy armator w warunkach rezerwacji.
-
Jak wygląda bilet?
Na większości linii promowych nie ma typowych biletów papierowych (wyjątek Scandlines), armatorzy wystawią dla pasażerów BILETY FAXOWE (wysyłane bezkosztowo faxem lub e-mailem do pasażerów) do wymiany przez pasażera na KARTY POKŁADOWE w biurze portowym przed rejsem. Potwierdzenie rezerwacji wysłane mailem lub faxem nie jest biletem i nie uprawnia do podróżowania. Wyjątkiem są bilety Scandlines za których przesłanie e-mailem lub faxem armator pobiera dodatkową opłatę w wysokości 20 zł.
-
Zmieniły się moje plany, czy mogę anulować rezerwacje?
Wszelkie anulacje lub zmiany muszą być dokonywane w biurze, w którym została założona rezerwacja. Anulacje i zmiany są przyjmowane w godzinach pracy biura i rozpatrywane w oparciu o warunki danego armatora. Wyjątkiem są bilety zakupione w taryfach specjalnych – nie podlegają one żadnym zmianom oraz zwrotom. Zwykle anulacja poniżej 24 godzin do wypłynięcia lub nie pojawienie się na odprawę biletową wiąże się z 100% potrąceniem. Przed zakupem biletu doradzamy dokładnie zapoznać się z warunkami rezerwacji oraz taryfą rezerwowanego biletu danego armatora.
-
Czy możliwa jest zmiana daty mojej rezerwacji?
Każdorazowa zmiana w potwierdzonej rezerwacji przed rejsem wiąże się zwykle z opłatami jednakże każdy armator odrębnie ustala warunki zmian na biletach. Nie ma możliwości zmian w biletach w czasie poniżej 24 godzin przed wypłynięciem. Niewykorzystany bilet przepada. Najczęściej zmiana daty na nowy termin (jeżeli są dostępne miejsca) jest możliwa za stałą opłatą (wg cennika danego armatora) plus ewentualnie opłatę wynikającą z różnicy cen biletów kupionego i zmienionego lub zmiany zastosowanej taryfy.
-
Kupiłem bilet zbiorowy na 5 osób, jednak zmieniły się danego jednego z pasażerów - co w takiej sytuacji można zrobić?
Każdy armator indywidualnie określa reguły zmian na biletach. Zwykle jednak nie ma problemu ze zmianą pasażerów na biletach o ile zezwala na to zastosowana taryfa. Wszelkie zmiany należy kierować do biura minimum 24 godziny przed rejsem uwzględniając godziny pracy biura. Przed rezerwacją doradzamy dokładnie zapoznać się z regulaminem danej linii promowej.
-
Ile mogę zabrać ze sobą na prom bagażu?
Każdy armator odrębnie ustala limity wagowe w warunkach rezerwacji. Doradzamy stosowanie się do tych limitów gdyż w przeciwnym przypadku armator może potraktować bagaż jako ładunek i zastosować taryfę frachtową.
-
Chciałbym wykupić bilet dwustronny bez określonej daty powrotu. Czy jest taka możliwość?
Większość armatorów nie oferuje biletów OPEN (bez określonej daty powrotu).
-
Chciałbym płynąć najtańszym kosztem, czy obowiązkowo muszę wykupywać miejsce w kabinie?
Każdy armator posiada odrębne warunki rezerwacji i w przypadku niektórych linii promowych obowiązkowa jest rezerwacja kabiny lub przynajmniej fotela lotniczego jeżeli są w ofercie. Obowiązek rezerwacji kabin lub foteli lotniczych jest zwykle na rejsy długodystansowe oraz nocne.
-
Czy samochody dostawcze są traktowane tak samo jak osobowe?
W przypadku samochodów dostawczych (z kratką, zabudowane z tyłu-bez szyb) każdy armator odrębnie klasyfikuje do jakiej taryfy zalicza się dane auto, w związku z tym prosimy o bardzo szczegółowe informowanie naszych konsultantów o rodzaju posiadanego auta. Błędne zakwalifikowanie auta może spowodować anulację biletu przez armatora bez możliwości zwrotu opłaty za bilet lub wzrost ceny biletu (zostanie zastosowana taryfa "frachtowa").